luni, 18 mai 2015

Analiză SWOT



    Faptul că elevii claselor I şi a II-a vor avea manuale noi, inclusiv în format digital, marchează o nouă pagină în istoria educaţiei româneşti. Acesta este un moment important în evoluţia şcolii şi în dezvoltarea societăţii româneşti.
   Introducerea manualelor digitale este un pas necesar spre modernitate, o adaptare a sistemului de învăţământ la lumea tehnologiei şi la ceea ce se întâmplă în mod concret în viaţa generaţiilor actuale de copii. Practic, prin intermediul manualelor digitale, şcoala românească se apropie de elevi şi răspunde mai bine nevoilor şi aşteptărilor acestora. Cea mai mare parte a copiilor trăiesc în era digitală.        Este aşadar momentul ca şi şcoala să ofere elevilor instrumente şi metode de învăţare adaptate lumii tehnologice în care ei se află deja.
 Acest proces de modernizare a sistemului de învăţământ va continua în anii următori. Astfel, odată cu aprobarea noilor programe şcolare pentru ciclurile primar, gimnazial şi liceal, toţi elevii din România vor putea beneficia, treptat, de manuale noi, în format digital.
    
   Eu mi-am ales să analizez manualul de clasa I ,,Comunicare în limba română" .
  Formatul digital conţine 244 de activităţi multimedia interactive de învăţare . Acestea se grupează în : 
  -94 de activități multimedia statice
  -113 activități multimedia animate
  -37 de activități multimedia interactive

   Ce este o analiză SWOT ? 
Analiza SWOT este o metodă folosită în mediul de afaceri, pentru a ajuta la proiectarea unei viziuni de ansamblu asupra firmei. Ea funcționează ca o radiografie a firmei sau a ideii de afaceri și evaluează în același timp factorii de influență interni și externi ai unei organizații, precum și poziția acesteia pe piață sau în raport cu ceilalți competitori cu scopul de a pune în lumină punctele tari și slabe ale unei companii, în relație cu oportunitățile și amenințările existente la un moment dat pe piață.


PUNCTE TARI 

  • Structura modulară, logică și coerentă, asigură prezentarea conținuturilor într-o concepție unitară.
  • Întinderea unităților tematice corespunde complexității temelor tratate.
  • Textele sunt bine structurate, evidențiindu-se elementele de conținut prin alineate, culori, chenare.
  • Conținuturile manualului asigură o abordare integrată a competențelor specifice, corelând experiența de viață a copilului și cunoștințele anterioare cu informațiile noi.
  • Limbajul este adaptat nivelului de înțelegere al elevilor. Vocabularul ține cont de achizițiile anterioare pe baza cărora se introduc informațiile noi.
  • Cuvintele noi sunt explicate în VOCABULAR, familiarizându-i pe elevi cu lucrul cu dicționarul.

                                                            PUNCTE SLABE

  •            Voce neplacută
  •            Influentează negativ vederea elevilor
  •            O parte din conținuturile manualelor nu sunt tratate interdisciplinar                                              

  •                                           OPORTUNITĂŢI

   
  •   Aduce un sprijin atât profesorilor, cât și părinților interesați de educația copiilor
  •   Schimbarea stilului de predare al profesorului
                                       

                                                            AMENINŢĂRI
-    
       -Lipsa resurselor tehnologice
          -Slaba pregătire atât a elevilor cât şi a profesorilor în utilizarea noilor tehnologii
          -Reticenţa cadrelor didactice de a utiliza manualele digitale . 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu